الثلاثاء، 14 أغسطس 2007

من البلكونة

جائته مضطربة متوترة خطاها ثقيلة متعرجة يكسو وجها حمرة الخجل وقفت امامه صامته بشفاه مزمومة كأنها تحاول ان تغلق فمها والا ينفتح ببنس كلمة
هو : ايه مالك فيه ايه
هي : مفيش
هو : امال شكلك عاوزة تقولي حاجة
هي : ابدا ....
هو : براحتك بس انا شايف انك تقولي اللي انت جايه تقوليه
هي : اصل امبارح كنت بتكلم مع اختي وبحكيلها علي موضوع كده ... (فترة صمت قصيرة )(
هو : ها موضوع ايه
هي : هي كانت بتكلمني وبتقولي انها بتحب واحد زميلها بس هو مش عارف
هو : وانتي قولتيلها ايه
هي : قولتلها انها لازم تقوله
هو : وقالتله
هي : طلع غبي مفهمش
هو : بصي بقي
اولا احنا مش بس زملا في الكلية لا دهحنا جيران كمان ومتربيين منع بعض
يعني انا عارفك اكتر من نفسك
انا فعلا بعزك بس زي ما احنا كده اصحاب ومينفعش نكون اكتر من كده
استني متقاطعنيش سيبيني اكمل كلامي
مش عشان انتي تخينه وانا رفيع ولا عشان انتي قصيرة وانا طويل
ولا عشان شعرك المنكوش اللي انتي مخبياه تحت الطرحه
كل ده مش مهم بس انا مقدرش انسي لما كنا صغيرين واللي كنت بتعمليه
لو قدرت انسي لسانك الطويل ولعبك معانا في الحارة
مش ممكن انسي لما وقفت علي سور البلكونة وترترتي علينا واحنا في الحارة وانت بتضحكي علينا واحنا بنجري بعيد
هي : انت حيوان بتفهم غلط انا مقصدش اللي انت فهمته خالص يابغف ثم ما تسيحش احسن والله لاقصك هنا وملكش عندي حاجة
هو : بس بس خالصين

ليست هناك تعليقات: